Branżowa Szkoła I stopnia klasa 2a, 3 – Zajęcia z wychowawcą
Temat:Współczesne zagrożenia ekologiczne, cywilizacyjne, ekonomiczne, polityczne i kulturowe. Czy mamy wpływ na nie?
Dziś chciałabym abyście się zastanowili – Czy mamy wpływ na współczesna zagrożenia cywilizacyjne?
Naukowcy zbadali i stworzyli „Listę 5 najniebezpieczniejszych zagrożeń oraz stopnia ich ewentualnego wpływu na współczesny świat w ciągu najbliższych 10 lat:
•niepowodzenie w łagodzeniu oraz dostosowywaniu się do zmian klimatycznych;
•broń masowego rażenia;
•poważna utrata różnorodności biologicznej i załamanie się ekosystemów;
•ekstremalne zjawiska pogodowe (m.in. powodzie, susze);
•kryzysy dotyczące dostępu do wody.
Pewnie dodalibyście do tej listy jeszcze – zagrożenie epidemiologiczne.
A oto 5 najbardziej prawdopodobnych zagrożeń, z którymi będziemy musieli się zmierzyć w ciągu najbliższych 10 lat:
•ekstremalne zjawiska pogodowe (m.in. powodzie, susze);
•niepowodzenie w łagodzeniu oraz dostosowywaniu się do zmian klimatycznych;
•poważne klęski żywiołowe (np. trzęsienia ziemi, tsunami, erupcje wulkanów, burze geomagnetyczne)
•poważna utrata różnorodności biologicznej i załamanie się ekosystemów;
•szkody w środowisku spowodowane przez człowieka (m.in. związane z zanieczyszczeniem środowiska).
Za każdym razem powtarzają się zagrożenia ekologiczne nad, którymi każdy z nas może popracować, np. segregując odpady, oszczędzając wodę czy energię. Zastanówcie się, czy to tak trudno zrobić?
Zapraszam Was do obejrzenia filmów, w których omówione zostały współczesne zagrożenia cywilizacyjne. A po filmie zapraszam do dyskusji.
oraz :