PDP klasa 1-3
Tematyka zajęć z przedmiotów edukacyjnych, rewalidacji i pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów z klasy I – II – III PDP
Ośrodek pracy: Wiemy, jak dbać o zdrowie (ciąg dalszy)
Ośrodek pracy: Pamiętamy o tych, którzy odeszli
Funkcjonowanie osobiste i społeczne:
- Rozmowa kierowana na temat zdrowia i choroby. Układanie odpowiedzi na pytanie: Do koga zwracamy się, gdy źle się czujemy? (szkoła – nauczyciele, higienistka szkolna, dom – rodzice, lekarz pierwszego kontaktu, lekarze specjaliści: stomatolog, dermatolog, okulista, ginekolog, kardiolog i in.)
- Ustalenie zasad zachowania się w przychodni lekarskiej, również w obecnej sytuacji epidemiologicznej. Co to jest teleporada? Nazywanie swoich objawów: ból brzucha, głowy, serca, zęba, zawroty głowy, trudności
w oddychaniu itp. - Omówienie\Przypomnienie zasad wzywania pogotowia ratunkowego
i powtórzenie numerów alarmowych. Ustalenie, kiedy wzywamy pogotowie ratunkowe? - Ważna data w naszej tradycji: Dzień Wszystkich Świętych, Dzień Zaduszny. Rozmowa z rodzicem na temat uczczenia pamięci tych, którzy odeszli. Przypomnienie zasad zachowania się na cmentarzu. Czytanie/Słuchanie tekstu z podręcznika pt. „Dzień Wszystkich Świętych”
(Do wykorzystania podręcznik i materiały edukacyjne pt. „Uczę się z kartami pracy”
wydawnictwo Harmonia)
Zajęcia rozwijające komunikowanie się:
- Czytanie/Słuchanie zasad wzywania pogotowia ratunkowego:
- ZACHOWAJ SPOKÓJ – DZWOŃ POD NUMER 999 lub 112
- PRZEDSTAW SIĘ
- POWIEDZ, GDZIE JESTEŚ
- POWIEDZ, CO SIĘ STAŁO
- OPISZ STAN CHOREGO, POSZKODOWANEGO
- PODAJ SWOJE DANE, IMIĘ I NAZWISKO
- CZEKAJ NA PRZYJAZD POGOTOWIA
- Utrwalamy wyrazy związane z Dniem Wszystkich Świętych (WIEŃCE, KWIATY, CHRYZANTEMY, LAMPIONY, ZNICZE, GROBY, NAGROBKI, POMNIKI)
Przysposobienie do pracy:
- Jesienne prace porządkowe wokół domu (grabienie i zamiatanie liści, koszenie trawy, przycinanie suchych i spróchniałych gałęzi, kompostowanie liści i gałęzi, czyszczenie narzędzi i mebli ogrodowych)
- Sprzątanie nagrobków (mycie, czyszczenie płyt nagrobkowych, środki do czyszczenia nagrobków, konserwacja, grabienie, zamiatanie liści wokół grobu)
- Zajęcia kulinarne: przygotowanie zupy kartoflanki według przepisu Magdy Gesler. Instrukcja słowna nauczyciela „krok po kroku” https://smaker.pl/polecane/kartoflanka-magdy-gesler
- Przygotowanie kisielu z jabłkami
- Przyrządzenie zdrowego śniadania według własnego pomysłu, wykonanie zdjęcia efektów pracy.
- Rozgrzewające napoje na jesień – wykonanie wybranego koktajlu według instruktażu nauczyciela „krok po kroku” https://www.kalendarzrolnikow.pl/787/rozgrzewajace-napoje-i-koktajle-na-jesien
- Bieżące prace porządkowe w domu (odkurzanie i zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, ścielenie łóżka, zmiana pościeli, mycie i wycieranie, układanie naczyń)
- Pomieszczenia mieszkalne i ich funkcjonalność. Wyposażenie kuchni (umeblowanie, zastawa stołowa, sprzęty AGD)
Zajęcia rozwijające kreatywność (w miarę możliwości uczniów):
- Nauka piosenki i układu tanecznego ,,Kubuś tańczy”
- Nauka piosenki Budki Suflera,, Bal wszystkich Świętych”- karaoke, śpiewanie
i wyklaskiwanie rytmu.
- Wykonanie jesiennego stroika lub dekoracji do wazonu z wykorzystaniem darów jesieni
- Praca plastyczna: zaprojektowanie okolicznościowego stroika lub wieńca na groby dowolną techniką
Wychowanie fizyczne:
- Temat : Zabawa – na ziemi zostaje.
Włącz filmik i naśladuj panią.
- Temat : Ćwiczenia – prawidłowa postawa ciała. Włącz filmik i naśladuj panią.
- Temat: Zdrowe żywienie – witaminy. Włącz filmik i oglądaj uważnie. Pamiętaj jedz witaminy
Religia:
Proszę Rodziców/Opiekunów o odczytanie polecenia:
- Drodzy Uczniowie, pomódlcie się dziś za wszystkich pracujących w służbie zdrowia oraz za wszystkich chorych. Zróbcie znak krzyża i kto potrafi, niech odmówi „Zdrowaś Maryjo” – tak jak potraficie.
- Pooglądajcie film o tym jak Pan Bóg opiekował się Izraelitami podczas ich wędrówki przez pustynię do Ziemi Obiecanej, jak zawarł z nimi przymierze na Synaju:
Przypomnijcie sobie potem (lub opowiedzcie rodzicom, rodzeństwu lub opiekunom) jak Bóg troszczył się o Izraelitów podczas wędrówki: dał im wodę ze skały, mannę do jedzenia, dał im swoją Moc, by zwyciężyli Amalekitów i uczynił jeszcze wiele innych cudów – bo ich kochał. Następnie zawarł z nimi przymierze na Synaju – dał im 10 Przykazań.
Treści przykazań nie było w filmie, ale przypominam Wam, że w przykazaniach 1, 2 i 3 Bóg mówi Izraelitom i nam, że mamy Go kochać (modlić się, chodzić do kościoła i ufać Bogu). W przykazaniach od 4 do 10 Pan mówi, by kochać każdego drugiego człowieka – by być dla innych dobrym i miłym, pomagać i słuchać rodziców, szanować życie i ciało swoje, i innych ludzi, mówić prawdę i dziękować Panu Bogu za to, co mamy. Od tej pory Izraelici i my już wiemy jak postępować.
Możecie namalować na kartce coś z filmu: może wodę, która wypływała ze skały, mannę leżącą wokół namiotów, a może Mojżesza z podniesionymi rękami lub Górę Synaj, na której Izraelici otrzymali Przykazania. Pracę schowajcie do teczki – pokażecie mi jak się spotkamy lub zróbcie zdjęcie i prześlijcie wychowawcy.
Z Panem Bogiem