PDP klasa 1-3

PDP klasa 1-3

Tematyka zajęć z przedmiotów edukacyjnych, rewalidacji i pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów z klasy I – II – III PDP

Ośrodek pracy: Wiemy, jak dbać o zdrowie (ciąg dalszy)

Ośrodek pracy: Pamiętamy o tych, którzy odeszli

Funkcjonowanie osobiste i społeczne:

  • Rozmowa kierowana na temat zdrowia i choroby. Układanie odpowiedzi na pytanie:  Do koga zwracamy się, gdy źle się czujemy? (szkoła – nauczyciele, higienistka szkolna, dom – rodzice, lekarz pierwszego kontaktu, lekarze specjaliści: stomatolog, dermatolog, okulista, ginekolog, kardiolog  i in.)
  • Ustalenie zasad zachowania się w przychodni lekarskiej, również w obecnej sytuacji epidemiologicznej. Co to jest teleporada? Nazywanie swoich objawów: ból brzucha, głowy, serca, zęba, zawroty głowy, trudności
    w oddychaniu itp.
  • Omówienie\Przypomnienie zasad wzywania pogotowia ratunkowego
    i powtórzenie numerów alarmowych. Ustalenie, kiedy wzywamy pogotowie ratunkowe?
  • Ważna data w naszej tradycji: Dzień Wszystkich Świętych, Dzień Zaduszny. Rozmowa z rodzicem na temat uczczenia pamięci tych, którzy odeszli. Przypomnienie zasad zachowania się na cmentarzu. Czytanie/Słuchanie tekstu z podręcznika pt. „Dzień Wszystkich Świętych”

(Do wykorzystania podręcznik i materiały edukacyjne pt. „Uczę się z kartami pracy”
wydawnictwo Harmonia)

Zajęcia rozwijające komunikowanie się:  

  • Czytanie/Słuchanie zasad wzywania pogotowia ratunkowego:   
  • ZACHOWAJ SPOKÓJ – DZWOŃ POD NUMER 999 lub 112
  • PRZEDSTAW SIĘ
  • POWIEDZ, GDZIE JESTEŚ
  • POWIEDZ, CO SIĘ STAŁO
  • OPISZ STAN CHOREGO, POSZKODOWANEGO
  • PODAJ SWOJE DANE, IMIĘ I NAZWISKO
  • CZEKAJ NA PRZYJAZD POGOTOWIA
  • Utrwalamy wyrazy związane z Dniem Wszystkich Świętych (WIEŃCE, KWIATY, CHRYZANTEMY, LAMPIONY, ZNICZE, GROBY, NAGROBKI, POMNIKI)

Przysposobienie do pracy:

  • Jesienne prace porządkowe wokół domu (grabienie i zamiatanie liści, koszenie trawy, przycinanie suchych i spróchniałych gałęzi, kompostowanie liści i gałęzi, czyszczenie narzędzi i mebli ogrodowych)
  • Sprzątanie nagrobków (mycie, czyszczenie płyt nagrobkowych, środki do czyszczenia nagrobków, konserwacja, grabienie, zamiatanie liści wokół grobu)
  • Zajęcia kulinarne: przygotowanie zupy kartoflanki według przepisu Magdy Gesler. Instrukcja słowna nauczyciela „krok po kroku”  https://smaker.pl/polecane/kartoflanka-magdy-gesler
  • Przygotowanie kisielu z jabłkami
  • Przyrządzenie  zdrowego śniadania według własnego pomysłu, wykonanie zdjęcia efektów pracy.
  • Rozgrzewające napoje na jesień – wykonanie wybranego koktajlu według instruktażu nauczyciela „krok po kroku” https://www.kalendarzrolnikow.pl/787/rozgrzewajace-napoje-i-koktajle-na-jesien
  • Bieżące prace porządkowe w domu (odkurzanie i zamiatanie podłogi,  wycieranie kurzu, ścielenie łóżka, zmiana pościeli, mycie i wycieranie, układanie naczyń)
  • Pomieszczenia mieszkalne i ich funkcjonalność. Wyposażenie kuchni (umeblowanie, zastawa stołowa, sprzęty AGD)

Zajęcia rozwijające kreatywność (w miarę możliwości uczniów):

  • Nauka piosenki i układu tanecznego ,,Kubuś tańczy”
  • Nauka piosenki Budki Suflera,, Bal wszystkich Świętych”-  karaoke, śpiewanie
    i wyklaskiwanie rytmu.
  • Wykonanie jesiennego stroika lub dekoracji do wazonu z wykorzystaniem darów jesieni
  • Praca plastyczna: zaprojektowanie okolicznościowego stroika lub wieńca na groby dowolną techniką

Wychowanie fizyczne:

  • Temat : Zabawa – na ziemi zostaje.

Włącz filmik i naśladuj panią.

  • Temat : Ćwiczenia – prawidłowa postawa ciała. Włącz filmik i naśladuj panią.
  • Temat: Zdrowe żywienie – witaminy. Włącz filmik i oglądaj uważnie.  Pamiętaj jedz witaminy  

Religia:

Proszę Rodziców/Opiekunów o odczytanie polecenia:

  • Drodzy Uczniowie, pomódlcie się dziś za wszystkich pracujących w służbie zdrowia oraz za wszystkich chorych. Zróbcie znak krzyża i kto potrafi, niech odmówi „Zdrowaś Maryjo” – tak jak potraficie.
  • Pooglądajcie film o tym jak Pan Bóg opiekował się Izraelitami podczas ich wędrówki przez pustynię do Ziemi Obiecanej, jak zawarł z nimi przymierze na Synaju:


Przypomnijcie sobie potem (lub opowiedzcie rodzicom, rodzeństwu lub opiekunom) jak Bóg troszczył się o Izraelitów podczas wędrówki: dał im wodę ze skały, mannę do jedzenia, dał im swoją Moc, by zwyciężyli Amalekitów i uczynił jeszcze wiele innych cudów – bo ich kochał. Następnie zawarł z nimi przymierze na Synaju – dał im 10 Przykazań.
Treści przykazań nie było w filmie, ale przypominam Wam, że w przykazaniach 1, 2 i 3 Bóg mówi Izraelitom i nam, że mamy Go kochać (modlić się, chodzić do kościoła i ufać Bogu). W przykazaniach od 4 do 10 Pan mówi, by kochać każdego drugiego człowieka – by być dla innych dobrym i miłym, pomagać i słuchać rodziców, szanować życie i ciało swoje, i innych ludzi, mówić prawdę i dziękować Panu Bogu za to, co mamy. Od tej pory Izraelici i my już wiemy jak postępować.

Możecie namalować na kartce coś z filmu: może wodę, która wypływała ze skały, mannę leżącą wokół namiotów, a może Mojżesza z podniesionymi rękami lub Górę Synaj, na której Izraelici otrzymali Przykazania. Pracę schowajcie do teczki – pokażecie mi jak się spotkamy lub zróbcie zdjęcie i prześlijcie wychowawcy.

Z Panem Bogiem

Related posts

Leave a Comment

Skip to content