Klasa 4

Szkoła podstawowa klasa 4 – Język angielski

Topic:Havegot – zdania twierdzące i przeczące, ćwiczenia gramatyczne.

Czasownika have got(mieć)używamy:

– informując, że coś do kogoś należy.
Tom has got a blue umbrella. (Tom ma niebieski parasol.)

– podając cechy charakterystyczne ludzi i zwierząt.
Mary has got big brown eyes. (Mary ma duże brązowe oczy.)

– określając relacje między ludźmi.
I have got two sister. (Mam dwie siostry.)

Zadanie 1 Uzupełnij zdania. Użyj has got (x2), have got (x2).

I ___________ a cat.
They _____________ a rabbit.
My friend _____________ two dogs.
Tina _______________ a goldfish.

Końcówka ‘s to skrócona forma trzeciej osoby liczby pojedynczej (he, she, it) czasowników have i be:

He’s got a cat.= He has gtoa cat.
He’seleven. = Heis eleven.

Zadanie2 Przepisz zdania według wzoru.

Paul’s from the UK. Paul is from the UK.
Steve’s got a rabbit. Steve has got a rabbit.
Mary’s American. _____________________
Tony’s got a dog. ______________________
Bob’s got a sister. ______________________

Zdania przeczące tworzymy wstawiając  not między havegot.

I have not got a brother. (Ja nie mam brata.)

Zadanie 1 Zapisz zdania według podanego wzoru.

WZÓR:Kelly has got a cat. (dog)Kelly ma kota.
Kelly hasn’t got a cat. She has got a dog.Kelly nie ma kota. Ona ma psa.

1. Tom has got a brother. (a sister)

1. ______________________________________________________


2. They have got a daughter. (a son)

2. ______________________________________________________

3. I have got a fish. (a bird)

3. ______________________________________________________

04.10. Topic: Possessivecase- forma dzierżawcza rzeczowników.

Dopełniacza w postaci formy ‘s używamy:
-mówiąc o czyjejś własności
ThisisAnn’sbook. To jest książka Anny.

– określając relacje między ludźmi
MonicaisBill’smum. Monika jest Bila mamą.

Jeżeli coś należy do więcej niż jednej osoby używamy następujących form:

– gdy posiadających opisuje rzeczownik w l.mn. zakończony na –s, na końcu rzeczownika stawiamy tylko apostrof ()
the boys’ football- chłopców piłka, the girls’sunglasses- dziewczyn okulary

– gdy posiadających opisuje rzeczownik l. mn. Niezakończony na –s, dodajemy ‘s
the children’sdogs- dzieci psy, the women’sbikes- kobiet rowery

– gdy posiadający są wymienieni kolejno, ‘s dodajemy tylko do ostatniego imienia
Tom and Mary’sparents. Tomka i Marysi rodzice.

Mówiąc o przedmiotach, formę dzierżawczą tworzymy za pomocą wyrażenia of the

the colour of the car- kolorsamochodu ( NIE: the car’s colour)

Zadanie 1Podkreślprawidłowąformę.

1. It’s the desk of the girls / girl’s desk.

2. The bag’s colour / colour of the bag is red.

3. The legs of the chair / chair’s legs are blue.

Zadanie 2 Utwórz pytania i odpowiedzi według podanego przykładu.

WHOSE– czyj, czyja, czyje

1. rabbit? Ann’s 
Whose is this rabbit? It’sAnn’srabbit.(Czyj to królik? To Ani królik.)

2. dog? Mario’s
_____________________________________

3. cat? Tom and Peter’s
_____________________________________

Related posts

Leave a Comment

Skip to content