Klasa 6a-7-8

Szkoła Podstawowa klasa 6a, 7, 8 – Technika

Temat: Rzuty prostokątne – zasady przedstawiania przedmiotów w rzutach prostokątnych.

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Zapoznaj się z materiałem lekcyjnym
  3. Zapisz w zeszycie notatkę czym są rzuty prostokątne oraz przerysuj rysunki.
  4. Wykonaj zadania z karty pracy. Zrób zdjęciei wyślij do nauczyciela ukrzyskow@wp.pl lub na Messenger (IIaBS Nauczyciel)

Czym są rzuty prostokątne?

Rzuty prostokątne pokazują przedmiot z kilku stron. Najczęściej są one wykonywane na trzech płaszczyznach, określanych jako rzutnie. Na pierwszej z nich przedstawia się rzut główny, czyli widok bryły z przodu. Druga rzutnia zawiera widok z góry, a trzecia z boku.

Rysunki wykonujemy ołówkiem, używając przyborów kreślarskich. Linie pomocnicze rysujemy liniami ciągłymi cienkimi,  a zarys przedmiotów – liniami ciągłymi grubymi. Jeżeli rzutowany przedmiot ma oś symetrii, zaczynamy od narysowania tej osi.

Rzutnia rzutów prostokątnych

Dla utrwalenia dzisiejszej lekcji obejrzyj film z linku:

Prześledźcie prezentację krok po kroku, w której został przedstawiony omawiany materiał:

https://prezi.com/view/U11HiiwjEkQjON24vYrK/

Related posts

Skip to content