PDP klasa 1-3

Tematyka zajęć z przedmiotów edukacyjnych dla uczniów z klasy I – II – III SPdP

07.04.2021 – 09.04.2021, 12.04.2021 – 16.04.2021

Witamy Was serdecznie po przerwie świątecznej i zapraszamy na zajęcia.

Ośrodek pracy: Wiosna w ogrodzie/Mieszkamy bezpiecznie i ekologicznie

Funkcjonowanie osobiste i społeczne:

• Rozmowa na temat minionych Świąt Wielkanocnych
• Czytanie/słuchanie tekstu z podręcznika pt. „Wiosna w ogrodzie” (podręcznik strona 62). Nazywanie czynności wykonywanych w ogrodzie wiosną oraz narzędzi ogrodniczych (Uczę się z kartami pracy strona 48, 49, 50)
• Oglądanie ilustracji „Wiosenne kwiaty”, czytanie nazw kwiatów (strona 63)
• Uzupełnianie tabelki „Co trzeba posiać, a co posadzić?” – nasiona, cebulki, sadzonki (strona 51)
• Rozwiązywanie sudoku – nowalijki (strona 57) oraz zagadek:

1.Jeszcze wszyst¬ko uśpione,
jesz¬cze nic nie rośnie,
a on śnieg przebija
i mó¬wi o wiośnie.

2.Na zie¬lo¬nej łące
kwit¬nie ich tysiące.
W swej na¬zwie „sto” mają,
jak się nazywają?

3.Sto sukienek noszę wszędzie,
gdy je zdejmiesz płakać będziesz.

4.Wyrosła na grządkach
czerwona kuleczka,
choć to smakołyczek,
to szczypie w języczek.

5.Zielona fryzurka,
nosi ją cebulka.
Na kanapce położona,
wcześniej nożem pokrojona.

• Rozmowa kierowana na temat znaczenia roślin w życiu człowieka. (Utrwalanie pojęć: pozytywne samopoczucie, produkcja tlenu, utrzymanie wilgotności powietrza, zmniejszenie hałasu, pochłanianie spalin itp.)
• Obserwowanie terenów zielonych z okna swojego mieszkania lub na podwórku przydomowym (nazywanie roślin: drzewa, krzewy, trawy, kwiaty, mchy). Oglądanie filmu „Jak wyglądałoby życie na Ziemi bez drzew?”
• Przygotowanie planu swojej ulicy (zaznacz schematycznie: dom/ blok, chodniki, droga, plac zabaw, ścieżka rowerowa, parking, tereny zielone itp.)
• Łączenie ilustracji z etykietą https://wordwall.net/pl/resource/1476019/przyroda/po%c5%82%c4%85cz-w-pary-ekologia

Zajęcia rozwijające komunikowanie się:

• Zadawanie pytań, układanie odpowiedzi na temat terenów zielonych (można też zagrać w memory planszowe lub na komputerze, np. Kwiaty, Drzewa)
• Wyszukiwanie w Internecie informacji na temat „Co to znaczy być eko?
http://eko-miszmasz.pl/co-to-jest-ekologia-jak-wytlumaczyc-dzieciom/
• Utrwalenie nazw kwiatów wiosennych https://wordwall.net/pl/resource/13048325/polski/wiosenne-kwiatki-zabawa-z-czytaniem

Zajęcia rozwijające kreatywność:

• Zapoznanie się z ,,Piosenką o zdrowej wodzie”- Mała Orkiestra Dni Naszych

• Wysłuchanie piosenki ,,Jest jeden świat”- w wykonaniu Mietka Szcześniak i uczestników Festiwalu Zaczarowanej Piosenki – kołysanie się do rytmu, śpiewanie refrenu

• Składanka: HAUSER and family – Hallelujah, słuchanie znanych coverów na wiolonczeli w wykonaniu Stjepana Hausera

• Zaprojektowanie i wykonanie plakatu dowolną techniką „Jak dbać o przyrodę?”
• ZoZi – Świat w naszych rękach (ekologiczna piosenka dla dzieci), słuchanie piosenki, kołysanie się w rytm muzyki, wyklaskiwanie rytmu

Przysposobienie do pracy:

• Ogrodowe prace wiosenne: zakupienie nasion – przeszukiwanie stron internetowych, porównywanie cen nasion, zakup. Przeglądanie zasobów nasion z poprzednich roku
• Porządkowanie balkonów, tarasów, czyszczenie płytek tarasowych, balustrady balkonowej z użyciem odpowiednich środków czyszczących
• Dekorowanie balkonów, tarasów, sadzenie kwiatów w doniczkach, skrzyniach itp., pielęgnowanie zasadzonych roślin, obserwacja wzrostu (można zrobić zdjęcia i przesłać do wychowawcy)
• Cd. – Wiosenne prace ogrodowe: przygotowanie ziemi pod wysiew nasion, przekopanie ziemi, nawożenie obornikiem, grabienie ziemi
• Pomoc przy pielęgnacji trawników wokół domu (zgodnie z zasadami bhp): grabienie, koszenie trawy, plewienie trawnika. Przycinanie żywopłotu. Kompostowanie skoszonej trawy, suchych liści, gałązek itp.
• Zdrowe odżywianie w okresie wiosennym – przypomnienie 10 zasad zdrowego odżywiania

• Zdrowe drugie śniadanie. Przygotowanie listy produktów potrzebnych do drugiego śniadania wg pomysłu ucznia. Wykonanie i konsumpcja
• Zdrowe, domowe napoje. Przygotowanie: herbaty z miętą i imbirem lub napoju z cytryny, miodu i mięty
• Przygotowanie domowego chleba według przepisu pani Alinki
• Przygotowanie zupy z białej kapusty

• Przepis na wiosenną sałatkę

• Zdrowe, domowe pasty do chleba. Przygotowanie pasty z twarożka z rzodkiewką

• Jak zadbać o trawnik wiosną?

• Najważniejsze zasady wysiewania nasion roślin ogrodowych

• Jak zbudować domek dla pożytecznych owadów?

• O czym należy pamiętać przesadzając rośliny doniczkowe?

• Sposoby na odnowienie i dekorowanie doniczek

• „Zero Waste po polsku” – gotuję nie marnuję, czyli jak wykorzystać czerstwe pieczywo.

• „Zero Waste po polsku” – cuda z resztek czyli jak zrobić pyszne danie z klusek z rosołu

• „Zero Waste po polsku” – cuda z resztek czyli gniotki z ziemniaków

Wychowanie fizyczne:

Obejrzyj filmiki. Ćwicz samodzielnie lub z rodzicami. Pamiętaj że każda forma ruchu jest dobra dla twojej sprawności i zdrowia. Życzę dużo radości w wykonywaniu ćwiczeń.
1.Cwiczenia koordynacji ruchowej

2.Ćwiczenia muzyczno-ruchowe.

3.Cwiczenia korekcyjno – kompensacyjne „Trzymaj się prosto”

  1. Wiosenne zagadki ruchowe.
  1. Utrwalamy zasady zdrowego stylu życia.
  1. Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

Religia:

Proszę Rodziców/Opiekunów o odczytanie polecenia:
Drodzy Uczniowie, dzisiaj pomódlcie się za wszystkich, którzy jeszcze nie zdążyli przeprosić Pana Jezusa i ludzi. Zróbcie znak krzyża i kto potrafi, niech odmówi „Ojcze przedwieczny ofiaruję Ci, Ciało i Krew, Duszę i Bóstwo, najmilszego Syna Twojego a Pana naszego Jezusa Chrystusa, na przebłaganie za grzechy nasze i całego świata.”

• TEMAT: WSPOMINAMY ŚWIĘTA WIELKANOCNE. (kto potrafi, przepisuje)
Pan Jezus zmartwychwstał! – Prawdziwie zmartwychwstał! Alleluja! A skoro On pokonał śmierć, to my już nie musimy się niczego bać. Święta Wielkanocne są tak ważne dla nas, że obchodzimy je aż przez 8 dni. To się nazywa oktawa wielkanocna. Czyli jeszcze do następnej niedzieli świętujemy. Radujmy się zatem, że Pan Jezus zmartwychwstał i śpiewajmy o tym, że grób jest pusty:

Śpiewajmy o tym, że Jezus zmartwychwstał:

• TEMAT: NIEDZIELA MIŁOSIERDZIA BOŻEGO. (kto potrafi, przepisuje)
Pierwsza niedziela po Świętach Wielkanocnych to Niedziela Miłosierdzia Bożego. Została ona ustanowiona po to, byśmy nie zapomnieli nigdy, że Pan Jezus może nam wybaczyć zawsze i wszystko, co złego zrobiliśmy – wystarczy tylko żałować, przeprosić. A kto może powinien iść do spowiedzi, by tam spotkać Jezusa Miłosiernego. Pooglądajcie film animowany o św. siostrze Faustynie i Bożym Miłosierdziu:

• TEMAT: JEZUS JEST MIŁOSIERNY. (kto potrafi, przepisuje)
Poznaliście historię o św. siostrze Faustynie i o tym jak ukazał jej się Pan Jezus z promieniami, które wychodziły z Jego serca. Te promienie, niebieski i czerwony, oznaczają wielką miłość Jezusa do nas. On chce nam wszystko wybaczyć – pamiętajcie.
ZADANIE: Narysuj duże serce, z którego wychodzą promienie: niebieski i czerwony (jak na obrazie, który miała namalować s. Faustyna) i jeśli potrafisz napisz pod sercem JEZU UFAM TOBIE lub przepisz modlitwę: „Ojcze przedwieczny ofiaruję Ci, Ciało i Krew, Duszę i Bóstwo, najmilszego Syna Twojego a Pana naszego Jezusa Chrystusa, na przebłaganie za grzechy nasze i całego świata.”.

Z Panem Bogiem

Related posts

Skip to content