I-III ZET

Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne – Klasa 1-3

Tygodniowy blok tematyczny: „Pożywienie”.
Temat: Sklep spożywczy.

1.KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.
Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.

2.Wysłuchaj wiersza czytanego przez rodzica pt: „ Sklep spożywczy” – Cz. Janczarski.

Ten sklep jest najważniejszy,
Bo tu najwięcej jest ludzi.
Sklep pachnie chlebem i kawą,
a czasem migdałami.

Na kostkach masła wędrują
Czerwone, mleczne krowy,
A na okrągłych puszkach
Ryby ruszają płetwami.

Szeleści w torebkach cukier
I sypkie ziarenka ryżu.
W kompotach przegląda się słońce,
Rozświetla różowe lusterka.

Wchodzę do sklepu z koszykiem,
Kupuję masło i kompot,
Topiony serek z koziołkiem
I księżycowy rogalik.

Rozmowa na temat wiersza:

  • o jakim ważnym miejscu była mowa?
  • co można w nim kupić?, w jaki sposób?
  • jak nazywamy taki sklep?
  • co jeszcze można kupić w takim sklepie?- wymień inne produkty spożywcze

3.Obejrzyj bajkę pt.: „Świnka Peppa- zakupy”

https://youtu.be/5XOAvDJV-MQ

  • co było na liście zakupów?
  • jakie warzywa kupili?- policz je ze świnką
  • podziel na sylaby słowo „ makaron” MA-KA-RON
  • policz ze świnką owoce i warzywa
  1. Ilustracja do bajki pt.: „Świnka Peppa- zakupy”.
    Narysuj jeden produkt, który kupiła świnka Peppa lub inny produkt, który można kupić w sklepie spożywczym.

5.Odpowiedz na pytania:
„Jak można nazwać …” ?

  • chleb, bułki, rogale (pieczywo),
  • kiełbasy, szynki, parówki (wędliny),
  • czekolady, batony, lizaki (słodycze),
  • jabłka, gruszki, banany (owoce),
  • kapustę, marchewki, ogórki (warzywa).

6.„Wesołe zakupy”- zabawa orientacyjno- porządkowa.
Dziecko spaceruje po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Na umówiony sygnał (np. klaśnięcie w dłonie przez rodzica) dziecko zatrzymuje się i naśladuje ruchem zdejmowanie różnych produktów z półek sklepowych zgodnie z poleceniem rodzica:
Zdejmujemy produkty (naśladowanie ruchem tych czynności):
-duże i ciężkie z niskiej półki
-małe i ciężkie z niskiej półki
-duże i lekkie z wysokiej półki
-małe i lekkie z wysokiej półki

Na kolejny sygnał (np. podwójne klaśniecie w dłonie przez rodzica) dzieci znów tańczą.

7.Zabawa w sklep.
Poproś rodziców, by dali ci kilka opakowań po różnych produktach spożywczych (np. pudełko po herbacie, po ryżu, jogurcie, karton po soku lub mleku, itp.) i pomogli ci zrobić mały sklep spożywczy. Pobawcie się w robienie zakupów, jeżeli masz rodzeństwo zaproś ich do wspólnej zabawy.
(jeżeli, nie masz takich opakowań, to możesz przez najbliższe dni zbierać je i pobawić się w sklep za kilka dni)

Related posts

Leave a Comment

Skip to content