Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne – Klasa 1-3
Tygodniowy blok tematyczny: „Pożywienie”.
Temat: Sklep spożywczy.
1.KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.
Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.
2.Wysłuchaj wiersza czytanego przez rodzica pt: „ Sklep spożywczy” – Cz. Janczarski.
Ten sklep jest najważniejszy,
Bo tu najwięcej jest ludzi.
Sklep pachnie chlebem i kawą,
a czasem migdałami.
Na kostkach masła wędrują
Czerwone, mleczne krowy,
A na okrągłych puszkach
Ryby ruszają płetwami.
Szeleści w torebkach cukier
I sypkie ziarenka ryżu.
W kompotach przegląda się słońce,
Rozświetla różowe lusterka.
Wchodzę do sklepu z koszykiem,
Kupuję masło i kompot,
Topiony serek z koziołkiem
I księżycowy rogalik.
Rozmowa na temat wiersza:
- o jakim ważnym miejscu była mowa?
- co można w nim kupić?, w jaki sposób?
- jak nazywamy taki sklep?
- co jeszcze można kupić w takim sklepie?- wymień inne produkty spożywcze
3.Obejrzyj bajkę pt.: „Świnka Peppa- zakupy”
- co było na liście zakupów?
- jakie warzywa kupili?- policz je ze świnką
- podziel na sylaby słowo „ makaron” MA-KA-RON
- policz ze świnką owoce i warzywa
- Ilustracja do bajki pt.: „Świnka Peppa- zakupy”.
Narysuj jeden produkt, który kupiła świnka Peppa lub inny produkt, który można kupić w sklepie spożywczym.
5.Odpowiedz na pytania:
„Jak można nazwać …” ?
- chleb, bułki, rogale (pieczywo),
- kiełbasy, szynki, parówki (wędliny),
- czekolady, batony, lizaki (słodycze),
- jabłka, gruszki, banany (owoce),
- kapustę, marchewki, ogórki (warzywa).
6.„Wesołe zakupy”- zabawa orientacyjno- porządkowa.
Dziecko spaceruje po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Na umówiony sygnał (np. klaśnięcie w dłonie przez rodzica) dziecko zatrzymuje się i naśladuje ruchem zdejmowanie różnych produktów z półek sklepowych zgodnie z poleceniem rodzica:
Zdejmujemy produkty (naśladowanie ruchem tych czynności):
-duże i ciężkie z niskiej półki
-małe i ciężkie z niskiej półki
-duże i lekkie z wysokiej półki
-małe i lekkie z wysokiej półki
Na kolejny sygnał (np. podwójne klaśniecie w dłonie przez rodzica) dzieci znów tańczą.
7.Zabawa w sklep.
Poproś rodziców, by dali ci kilka opakowań po różnych produktach spożywczych (np. pudełko po herbacie, po ryżu, jogurcie, karton po soku lub mleku, itp.) i pomogli ci zrobić mały sklep spożywczy. Pobawcie się w robienie zakupów, jeżeli masz rodzeństwo zaproś ich do wspólnej zabawy.
(jeżeli, nie masz takich opakowań, to możesz przez najbliższe dni zbierać je i pobawić się w sklep za kilka dni)