Klasa 2 BSI Klasa 2a BSI

Branżowa szkoła I stopnia klasa 2, 2a – Zajęcia praktyczne

Temat: Uzupełnianie galanterii łazienkowej w węźle higieniczno – sanitarnym.

W ramach dzisiejszych zajęć zapoznajcie się z poniższymi tematami, przygotujcie sobie zeszyty przedmiotowe. Materiał szczegółowo omówimy w czasie lekcji.

Do galanterii łazienkowej zaliczają się między innymi: mydełka hotelowe, żele pod prysznic, szampony, płyny do kąpieli, balsamy (często pakowane w małe buteleczki), czepki kąpielowe,  kapcie hotelowe, grzebienie i pilniczki do paznokci dla gości, waciki, wkładki higieniczne, oddzielnie pakowane szczoteczki do zębów, torby na brudną bieliznę ręczniki oraz szlafroki.

Galanteria hotelowa spełnia kilka podstawowych funkcji:

  • umożliwia utrzymanie higieny osobistej;
  • daje gościom poczucie komfortu (nie muszą wozić ze sobą do hotelu ręczników oraz kosmetyków);
  • umożliwia dodatkową reklamę hotelu (hotele często umieszczają swoje logi i nazwę na np. ręcznikach, czy też jednorazowych opakowaniach kosmetyków).

Temat: Stosowanie zasad dbałości o bezpieczeństwo i higienę podczas wykonywania zadań zawodowych wykonywanych w węźle higieniczno sanitarnym oraz zagrożenia wynikające z ich nieprzestrzegania.

Wykonywanie zawodu osoby sprzątającej wiąże się z ryzykiem wystąpienia skutków pracy
w określonych warunkach. Najczęściej jest to:

  • praca na śliskiej powierzchni, która wiąże się z ryzykiem upadku i urazu,
  • praca przy sprzątaniu obiektów, gdzie mamy do czynienia z prądem elektrycznym i możliwością porażenia,
  • pracowanie w miejscach stacjonowania obiektów masywnych powodujących ryzyko uderzenia oraz przygniecenia,
  • kontakt ze skrajnie gorącymi przedmiotami mogącymi wywołać oparzenia
  • możliwość zranienia się o ostre przedmioty,
  • kontaktu z substancjami chemicznymi drażniącymi i żrącymi,
  • czynniki biologiczne powodujące infekcje,
  • inne urazy fizyczne.

Ryzyka tego można jak najbardziej uniknąć, stosując się do wytycznych procedury bezpieczeństwa podczas sprzątania. Należy także pamiętać o stosowaniu profesjonalnych produktów w celu ochrony ciała.

Zależnie od miejsca, w którym sprzątamy, należy równocześnie zachować odpowiednie środki ostrożności podczas wykonywania czynności. Ogólne środki ostrożności, jakie należy przedsięwziąć, to:

  • przed przystąpieniem do pracy należy założyć okulary ochronne. To one chronią oczy w kontakcie z każdym rodzajem przedmiotów niebezpiecznych, kurzem oraz substancjami chemicznymi,
  • używanie rękawic ochronnych zabezpieczających przed działaniem środków czyszczących albo substancji znajdujących się w otoczeniu,
  • sprawdzić stan techniczny potrzebnych do pracy przedmiotów (drabiny, akcesoriów do sprzątania, urządzeń elektrycznych, czy też mechanicznych),
  • kiedy to wymagane, stosować środki do ochrony dróg oddechowych jak maski przeciwpyłowe, przeciwgazowe,
  • przy pracy w otoczeniu z prądem należy stosować rękawice elektroizolacyjne,
  • w razie zauważenia jakichkolwiek niesprawności technicznych w czyszczonym pomieszczeniu należy zgłosić problem odpowiednim osobom przed rozpoczęciem pracy.

W zeszycie przedmiotowym zrób notatkę, która będzie zawierała informacje dotyczące zagrożeń na jakie narażony jest pracownik podczas wykonywania zadań zawodowych. Zdjęcia notatek wyślij na messegera lub adresy @.

Jolanta Jyż – jolanta.jyz@interia.pl

Aleksandra Kot -olamar@interia.eu

Temat: Procedura wykonywania prac porządkowych w węźle higieniczno – sanitarnym ( kl. II)

Przypomnij sobie procedurę sprzątania łazienki po wyjeździe gościa znajdującą się w czerwonym podręczniku na str. 126

A następnie wykonaj poniższe zadanie ( zapisz je w zeszycie przedmiotowym)

Zdjęcie wykonanego zadania wyślij na Messengera lub adres @ Aleksandra Kot -olamar@interia.eu

Related posts

Leave a Comment

Skip to content